czwartek, 30 września 2021

Bow Fiddle Rock (Portknockie)



Bow Fiddle Rock to chyba najbardziej obfotografowane i najczęściej odwiedzane (oprócz lokalnych destylarni) miejsce w Moray. Nie ma konta na Instagramie czy też Facebooku, na którym nie pojawiłyby się jego zdjęcia. Nic w tym dziwnego - jego fotografowanie jak i odwiedzanie (w przeciwieństwie do tutejszych destylarni) nigdy, prawdziwemu miłośnikowi tutejszych klimatów, się nie znudzi. Zwłaszcza gdy spacer, brzegiem morza, można odbyć w tak sprzyjających okolicznościach przyrody(pogody) jakie towarzyszyły nam w miniony weekend.

Zapytacie z pewnością, dlaczego po ponad 3 latach od umieszczenia pierwszego postu na tym blogu, opisuje tak znane i rozpoznawalne, nie tylko w Szkocji, miejsce?

Portnockie, w którym to mieści się oważ formacja skalna, już opisywałam i to w jednym z pierwszych postów. Skupiłam się wtedy jednak na samej wiosce i jej malowniczej architekturze. Małe, rybackie domki, z charakterystycznie wykończonymi oknami zachwycą każdego. Skały i gromadnie obsiadające je ptaki, wobec mojego ówczesnego zachwytu nad tutejszą architekturą, musiały poczekać.

   Po powrocie z urlopu rzuciłam się w wir pracy i trochę przesadziłam z ilością spędzonych w niej godzin. W piątek wieczorem byłam tak zmęczona zarówno fizycznie, jak i psychicznie, że nadawałam się na kolejny urlop. Nie powtórzę już więcej tego błędu i nie zgodzę się na dodatkowe godziny, zwłaszcza gdy pogoda za oknem będzie tak przyjemna jak w miniony weekend.

Po tak wyczerpującym tygodniu nie miałam ochoty na dalsze wojaże. Chciałam wypocząć; a najlepiej relaksuje się, gdy otaczają mnie tutejsze ‘widoczki’. Portnockie i jego skały wydały mi się najlepszym do tego miejscem, zwłaszcza, że nie musiałam wyjeżdżać daleko od domu.


Przy obecnej sytuacji z paliwem w UK, lepiej nie marnować go zbyt wiele, bo nie wiadomo czy i kiedy będzie kolejna szansa na zatankowanie baku do pełna😊

Wybór miejsca na weekendowy spacer okazał się strzałem w dziesiątkę. Bardzo szybko się zregenerowałam po wyczerpującym i stresującym tygodniu pracy i po raz pierwszy od wielu miesięcy ponownie miałam okazje wykonać nieskończona ilość zdjęć.




Miejsce to jest wręcz stworzone dla wszystkich, którzy lubią fotografować. Zwłaszcza, że nie tylko przyroda, ale również i lokalna społeczność zadbała o to, aby do tych cudów natury był łatwy dostęp. Z każdej perspektywy można obfotografowywać skały.

Zdecydowana większość odwiedzających to miejsce osób koncentruje się na podziwianiu Bow Fiddle Rock. Skała jest bowiem bardzo charakterystyczna, ale pozostałe formacje skalne swoją urodą w niczym jej nie ustępują.

Wybrzeże Moray to jedno z najpiękniejszych miejsc w Szkocji. Oprócz niezwykłych formacji skalnych natraficie tu na liczne gatunki ptactwa, ssaków morskich, na czele z fokami i delfinami jak również, jeśli tylko jesteście smakoszami, możecie obłowić się, w liczne, zamieszkujące tutejsze wody, skorupiaki.

Skały w Portnockie są siedliskiem dla licznego ptactwa, które niepokojone zbytnio przez ludzi, wychowuje tu swoje potomstwo. Jeśli zaopatrzycie się, przed przyjazdem tu, w lornetkę, będziecie mogli obserwować ich zwyczaje.




Zachęcam was do zejścia ze wzgórza i udania się wąskimi ścieżkami na małe kamieniste plaże, gdzie będziecie mogli delektować się szumem fal i podziać lokalna florę i faunę. O tej porze roku cudownie kwitną wrzosy, pokrywając tutejsze wzgórza fioletowo-purpurowo-zielonym dywanem z domieszką rdzawej rudości. W zestawieniu z błękitem morza wygląda to zachwycająco.





To naturalna koloroterapia dla naszych przeciążonych pracą i nadmiarem zewnętrznych bodźców, zmysłów.

Jak już wspomniałam wykonałam ogromna ilość zdjęć. Nie jestem ich w stanie tu wszystkich zamieścić. Zresztą z wyborem tych do postu miałam nie lada problem. Każdy widoczek mi się podoba i to nie dla tego, że jestem tak dobrym fotografem😊 Natura to najwspanialszy architekt i pejzażysta.

Cóż mogę dodać. Wpadnijcie tu koniecznie i zachwyćcie się, tak jak ja, pięknem tego miejsca.




Zapraszam do Szkocji. Zapraszam do mojego Moray!

PS

Tu znajdziecie link do pierwszego postu o Portnockie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz