poniedziałek, 23 lipca 2018

Jaka jest Moja mała Szkocja?- CDN.

Mieszkam w małej miejscowości pomiędzy Aberdeen i Inverness. Niedaleko stąd do jeziora Loch Ness, ale nie od niego chce zacząć moją i waszą wędrówkę po Szkocji.

Zacznę nietypowo, od miejscowości, która jest oddalona dobrych kilkanaście mil od mojego miejsca zamieszkania. Chce was zaprosić do malowniczego miasteczka, które umiejscowione jest w szkockich Highlandach. Odwiedziłam je już wielokrotnie i za każdym razem odkrywam w nim coś nowego. Dornoch, bo o nim tu będzie mowa, położone jest przy trasie z Inverness w kierunku północnym. To niewielka, malownicza miejscowość, z jedną główną ulica, przy której znajduje się ‘kameralny’ zamek-hotel. Posiada on trzy gwiazdki i z tego co wiem jest bardzo pozytywnie oceniany przez odwiedzających.  (https://www.booking.com/hotel/gb/dornochcastle.pl.html)

Vis-a-vis zamku jest XIII wieczna katedra, w której zachwycą was przepiękne witrażowe okna. Przy tej samej głównej ulicy znajduje się również budynek dawnego więzienia, przerobionego na quasi centrum handlowe, w którym możecie zaopatrzyć się nie tylko w pamiątki.

Dla mnie spacer po Dornoch to sama przyjemność. Oko cieszą ciekawe detale architektoniczne i baśniowe domki z malowniczymi ogródkami. Polecam Wam również wypad na plaże, z przyjemnym w dotyku piaskiem i przepięknymi widokami na morze.  Przy plaży usytuowane jest pole golfowe, chętnie odwiedzane przez amatorów tego sportu z całego świata.

W mojej opinii Dornoch to miejsce idealne nie tylko dla par, ale również dla rodzin z dziećmi, które tłumie tu przybywają o każdej porze roku.  

A co po spacerze? Obowiązkowo obiad oraz dobra kawa i coś słodkiego. W miasteczku jest kilka klimatycznych miejsc, gdzie można zjeść smaczny obiad i delektować się aromatyczną kawą. Ja zakochałam się w kawiarni COCOA MOUNTAIN, gdzie oprócz małej czarnej, można kupić przepyszne, ręcznie wykonane czekoladki. 


     Powodem, dla którego ja i tak wielu turystów odwiedziło i odwiedza to miejsce, jest wydarzenie, które miało tu miejsce blisko dwie dekady temu.

 Madonny nikomu nie trzeba przedstawiać.  La Isla Bonita, Like Virgin, Papa Don’t Preach, Material Girl, to hity znane nam wszystkim.

Madonna w 2000 roku, w trakcie pięciodniowej uroczystości, urządzonej w Zamku Skibo Dornoch, poślubiła Guya Ritchie, reżysera i producenta filmowego. Małżeństwo gwiazdy skończyło się po 8 latach, ale od czasu jej ślubu miasto się stało się obowiązkowym punktem wycieczek dla turystów odwiedzających północną Szkocję.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz