środa, 28 listopada 2018

Tight-fisted

Dzisiaj nie będzie tradycyjnego postu. Zapewniam was jednak, że będzie równie ‘szkocko’, jak w poprzednich tekstach, tylko trochę z przymrużeniem oka.

Znalezienie świątecznego prezentu dla bliskich, to dla mnie odwieczny problem. Zawsze zostawiałam to na ostatni moment, ale w tym roku postanowiłam być przygotowana, przynajmniej w tej kwestii, do świat. 
Kupienie świątecznego prezentu to nie lada wyzwanie, zwłaszcza, że podświadomie czuje, że wszyscy oczekują ode mnie czegoś szkockiego, a ja przyznam się, że mam z tym nie lada problem, bo jak tu wybrać coś ładnego i zarazem praktycznego? Ku mojemu zaskoczeniu znalazłam dzisiaj coś takiego i wydaje mi się, że jest to szkockie aż do bólu. -)



Kiedyś usłyszałam kawał o tym, jak to pociągiem podróżowało pięciu Szkotów i pięciu Anglików. Anglicy kupili, pięć biletów, a Szkoci - tylko jeden. W czasie kontroli wszyscy Szkoci ukryli się w jednej toalecie. Konduktor zapukał do drzwi toalety. Jeden ze Szkotów odrzekł, że nie może wyjść, ale poda bilet przez szczelinę pod drzwiami. Konduktor skasował go, wsunął bilet do środka i poszedł dalej wykonywać swoje obowiązki.
Anglicy zachwycili się pomysłowością Szkotów i na drogę powrotną postanowili kupić tylko jeden bilet, tymczasem Szkoci nie kupili żadnego. Gdy zbliżała się kontrola, Anglicy, skorzystali z pomysłu Szkotów i zamknęli się w jednej z toalet. Na pukanie do drzwi jeden z nich odpowiedział, że musi zostać w środku, ale bilet podaje przez szczelinę. Tymczasem okazało się, że do drzwi pukał jeden ze Szkotów - prędko wziął bilet i pobiegł do drugiej toalety, gdzie w środku czekali już czterej jego kompani.

Kawał ten przypomniał mi się dzisiaj, gdy szukałam świątecznych prezentów. Nie dlatego, że jestem skąpa😊.
Udało mi się znaleźć coś bardzo praktycznego i ładnego, a zarazem bardzo szkockiego (pomimo braku tradycyjnej kratki).
Tradycyjna skarbonka w nowym wydaniu. Zamiast świnki, szkockie pieski, hipcie, żyrafy, wiewiórki, jeże i inne stworzonka.
Zresztą sami zobaczcie.
Aż chce się zaśpiewać: I kwiaciate, i pstrokate, kropkowane i ciapate, te co skaczą i fruwają do oszczędzania zapraszają….







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz